środa, 1 grudnia 2010

Leczenie uzaleznienia

Za opracowaniem dr med. T. Woronowicza (pelny wykres dostepny w Galerii Jacki) leczenie uzaleznienia jest podzielone na 4 etapy. Etap I to OKRES PRZEBUDZENIA (moze jestem chory), ETAP II to OKRES KAPITULACJI (chyba jestem chory), ETAP III to OKRES PRZYSTOSOWAWCZY (jestem chory) i ETAP IV to OKRES POSTEPUJACEGO LECZENIA (chce zdrowiec). Ponizej opisze czym charakteryzuje sie kazdy z tych Etapow i sprobuje sie odnalezc, w ktorym jestem momencie leczenia, oraz odniose do moich przezyc jak przechodzilem zaliczone juz Etapy, co moze pozwoli poznac je z punktu widzenia uzaleznionego czy piszac inaczej "zobaczyc je oczami uzaleznionego". Kazdy kolejny z 4 postow bedzie dotyczyl pojedynczego Etapu. Mysle ze to wazny moment w mojej terapii, moze najwazniejsza rzecz jaka bedzie mozna znalezc w tym blogu. Takze w pewnym sensie moment przelomowy, poniewaz jestem juz w stanie swiadomie sie na takim wykresie umiescic, nie broniac samego siebie i nie zaprzeczac faktom (w kazdym razie jestem swiecie o tym przekonany ze tak juz jest, wiec jezeli "klamie" to raczej dlatego ze czegos w sobie jeszcze nie dostrzegam niz ze stosuje w ten sposob jakas forme obrony).

3 komentarze:

  1. Leczenie uzależnień jest dobre jeśli jesteśmy wytrwali w swoich postanowieniach. W przypadku uzależnienia od alkoholu fajnie jest skorzystać z wszycia esperalu https://detoksfenix.pl/uslugi/zaszycie-esperalem/ którego efekty są znane od dość dawna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, dlatego silna wola jest tak ważna. Choć przecież zdarza się, że osoba chce rzucić nałóg ale z pragnieniem nie może wygrać. W takich sytuacjach polecam skontaktować się z lekarzem, który wszczepi esperal. Działanie oraz opis zabiegu jest tu przedstawiony https://esperalwarszawa.pl/esperal-wszywka-alkoholowa-radom-grojec-warka-bialobrzegi/

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat ja jestem zdania, że w takich problemach bardzo dobrym rozwiązaniem może być również skorzystanie ze sprawdzonej pomocy psychologa. Przede wszystkim dobrze jest zapoznać się z ofertą od https://psycholog-ms.pl/zakres-pomocy/ i wiem, że każdy znajdzie tam coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń